tisdag 29 november 2011

MItt vänstra knä

Mitt vänstra knä verkar ta mer stryk än mitt högra. Ändå, vad jag vet, så har det tjänat mig bra genom åren, eller i alla fall lika bra som det högra. Men trots detta har jag nu en stor bula på mitt vänstra knä, och det är inte första gången som ni kanske har förstått.

Första gången jag gjorde mig illa på knät, vad jag minns, var när jag gick i lågstadiet. Jag snubblade över en trädgårdsslang och ramlade rakt ner i väldigt vasst grus. Som mamma fick plocka bort ur mitt stackars knä medans jag försökte hålla tårarna borta och funderade över varför något så hemskt och som gör så ont skulle hände en sån snäll flicka som mig.

En annan minnesvärd smäll är bara något år gammal. Då snubblade jag över en trottoarkant och slog rejält i asfalten. Men nu var jag vuxen och meningen var att jag skulle ta hand om detta själv. Ren tur att det inte blev något som behövde pillas ur såret, annars vet jag inte hur det hade gått. Att behöva rengöra själv med apotekssprit var illa nog för mig. Fast detta sår kan nog klassas till en av dom bäst omhändertagna; nånsin. Inte ens ett ärr blev kvar :) Så duktigt sköterska var jag!

Och nu min bula.. Boven i det här dramat är ingen mindre än en bildörr. Hur det hela gick till vet jag inte, men det hördes en stor dunst och plötsligt hade jag jätteont.

Att jag är klantig kan vara en orsak till allt det här, men varför bara mitt vänstra knä?
/P

4 kommentarer:

  1. Du borde bo i sthlm faktiskt för bildörrarna här är mycket snällare

    SvaraRadera
  2. Men det var asfalten i sthlm som gjorde illa mitt knä oxå.. Så att det blödde!!

    SvaraRadera
  3. nejnej det har du fått om bakfoten, eller ska jag säga bakknät ;-)

    SvaraRadera