måndag 30 januari 2012

Hemma igen

Var i Stockholm hela förra veckan. Ölade, promenerade och allmänt njöt av stora staden och mina underbara vänner. Men nu är jag hemma igen, i snöiga Övik.

Vaknade vid sju idag när Stefan skulle till jobbet, bestämde mig för att det var alldeles för tidigt för att kliva upp. Vaknade igen vid tio, var toktrött så skulle bara sova lite till. Sen vid tolv insåg jag att även om jag fortfarande var jäkligt trött så var klockan alldeles för mycket och jag var tvungen att gå upp. Så upp ur sängen och ut till köket för att koka kaffe. Efter det fastnade jag i soffan, leka med mobilen, leka med datorn, prata med Albert, kolla på min nya serie Once upon a time. Och plötsligt var klockan nästan fyra, alltså: ut till affären, handla mat, laga mat och till slut äta mat. Middan blev super, vallmolax med basilikanudlar och rödvinssås.

Nu ska jag fortsätta med mitt slappande. Sju timmar på bussen är inte kul, men så värt det för att träffa mitt gäng :)

Puss på er

1 kommentar: