tisdag 3 januari 2012

Konsten att sova

Jag har nånstans hört att så som dom första dagarna på det nya året blir så kommer hela året att vara. Kan minnas fel, kan ha missförstått, men om det stämmer undrar jag vad det innebär för mig.

Ett väldigt bra tag nu har jag haft lite fel på sömnen, mest för att jag har vänt på dygnet. I alla fall så har det resulterat i att jag varken kan somna eller vakna normalt. Trots dessa bekymmer har jag ändå haft en dygnsrytm, en något udda dygnsrytm visserligen men ändå. Och nu...

Första två dagarna efter nyår hade jag kunnat sova hela dygnet, gjorde nästan det. Och nu så är jag klarvaken kl 2 på natten och vet inte vad jag ska göra.. Gick till och med upp tidigt igår (eller tidigt för att vara mig..), men lika pigg för det är jag.

Måste lära mig att sova snart. Hur kan man glömma bort en sån banal funktion..?

1 kommentar:

  1. Det är lite som att vara jetlaggad, kan nog ta några dagar att komma rätt i tiden men det ska inte vara så klurigt.

    Försök ställa om dig lite varje dygn, ät vid regelbundna tider, se till att få i dig tillräckligt med vatten och försök att motionera lite varje dag så ska nog det där med sömnen lösa sig ska du se :)

    SvaraRadera