torsdag 23 februari 2012

Vilken drink till vilken film?

Var på bokrean idag, kikade runt och hittade en bok som heter Filmdrinkar. 37 filmer och 37 drinkar, så vi har bestämt oss för att framöver se alla filmerna och dricka respektive drink till. De flesta av filmerna har jag inte sett, vissa inte ens hört talas om.. Som Ford Fairlane eller Rififi. Men Cosmo är så klart med, till Sex and the City (tycker lite synd om Stefan här). Och en av mina favoritfilmer, Some like it hot, finns representerad. Här i form av en Manhattan.

Men hur vi ska få tag på Absint till Moulin Rouge vete fan... Vet iof inte om jag ens vill smaka på absint. Den svagare varianten borde inte vara några problem med att skaffa fram, men den äkta varan är ju narkotikaklassad så någon sådan lär det inte bli. Fast ska vi dricka Absint (och om vi ska titta på Sex and the City, så måste vi dricka Absint också) så tror jag att jag väljer drinkvarianten som finns i boken. En skvätt Absint i ett champagneglas och resten champagne, heter Death in the Afternoon. Kan ha att göra med att jag har blivit kär i själva namnet :)

Har försökt att klura ut fler filmer som en viss drink passar till, men det går inte så bra. Kan bero på glaset vin jag har framför mig, kan bero på att jag är dålig på att minnas annat än själva känslan av filmerna. Hur som helst kommer det att bli en spännande filmvår.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar